10. mail 2017 kell 10.30–15.30 Eesti Lastekirjanduse Keskuses (Pikk 73, Tallinn) Lasteraamatukoguhoidjate õpipäev aktiivõppest ja koostööst
Ootame õpipäevale lasteraamatukoguhoidjaid, õpetajaid ja teisi huvilisi.
Raamatukogus tegutsemine on ideaalne laste traditsioonilise õpikeskkonna laiendamise võimalus, kus toetada ja täiendada koolis või lasteaias õpitut. Siinjuures tuleb igale raamatukoguhoidjale kasuks mitmekesiste õppemetoodikate tundmine. Aktiivõppes osalevad lapsed aktiivselt protsessis, mis aitab õpitavat mõtestada ja teadmisi tegelikkusega seostada. Erinevate meetoditega pannakse õpilased kaasa mõtlema, rääkima, kuulama ja kirjutama. Õpipäeva teisel poolel pöörame tähelepanu erinevate asutuste vahelisele koostööle ja jagame kuulajatega häid kogemusi.
Päevakava:
10.30–10.35 Muhvi auhinna üleandmine
10.35–10.40 Avasõnad / Anneli Kengsepp, Eesti Lastekirjanduse Keskus
10.40–11.10 Miks loengu pidamine pole enam efektiivne? / Piret Jamnes, Fontes
Õpipäeva sissejuhatava ettekande pidepunktideks on küsimused: Mille eest koolitaja vastutab? Kolm õpistiili – miks neid on vaja teada? Traditsioonide murdmine – kuidas õppijat aktiivselt kaasata?
11.10–11.40 Mis paistab juuresolevalt pildilt? / Kaja Sarapuu, Eesti Emakeeleõpetajate Selts, Kehra Gümnaasium
Kirjandusõpetajate põhiküsimuseks on saanud, kuidas õpilasi kirjanduse juurde meelitada. Kas õppija kirjandushuvi surmaja on koolides valdav reproduktiivne hindamiskeskne frontaalõpe? Kuidas seda muuta? Mida loetuga peale hakata? Vaatleme koos, kuidas kirjandustundi põnevaks teha.
11.40–12.10 Väärtustame lugemist. Kas ja kuidas? / Lembi Oper, Harku Raamatukogu
Lembi juhendamisel on raamatukogus tegutsenud laste lugemisring „Loeme üheskoos“, mille kokku kutsumiseks andis inspireeriva tõuke Aino Perviku raamat „Tähenärija ja Kriksadull“ oma südamliku pühendusega. Ettekanne annab ülevaate selle aja jooksul lugemisringis saadud kogemustest: seatud eesmärkidest ja rakendatud strateegiatest, kutsudes arutlema raamatukogude võimaluste üle lugemist väärtustada ja lugemisharjumust kujundada.
12.10–12.30 Näppupidi-ninapidi näitustel / Margit Lättemägi, Tapa Linnaraamatukogu
Näitused pakuvad silmailu, aga on ka asendamatud abimehed raamatukogu raamatutundides. Margit jagab oma kogemusi ja toob näited sellest, kuidas näituste abil rõõmsasti raamatute ja lugemiseni jõuda.
12.30–13.30 LÕUNA
13.30–14.00 stendiettekanded igal korrusel
Raamatukott peidab saladusi / Lääne-Virumaa Keskraamatukogu
Tarkus on teadmised / Viljandi Linnaraamatukogu
Teatritund raamatukogus / Võrumaa Keskraamatukogu
Mõrvamüsteerium kui õppevahend / Tallinna Keskraamatukogu
Tahvlist tahvlini / Eesti Lastekirjanduse Keskus
14.00–15.00 Koostöö laste ja noorte raamatukogutöös Turus / Piret Luukka, Turu Linnaraamatukogu Runosmäe haruraamatukogu
Piret jagab õpipäevalistega, millist koostööd teevad Soomes raamatukogud linnavalitsusega ja teiste kultuuriasutustega ning räägib mitmesugustest kohalikest ja riiklikest kultuuriprogrammidest.
15.00–15.20 Koostöö on edu alus: Kaheksa vanalinna muuseumi ja keskuse ühise projekti näitel / Külli Kaus, Eesti Kunstimuuseumi Niguliste Muuseum
Külli tutvustab Tallinna vanalinna kaheksa muuseumi ja keskuse koostööprojekti „Puust ja punaseks“, kus klassid saavad oma koolipäeva sisustada neljas muuseumis. Lähemalt tutvustab ta koolipäeva, mille käigus valmib lastega tegutsedes klassi ajaleht.
15.20–15.40 Ülevaade laste ja noorte kultuuriaastast ja algavast Laste Vabariigi tuurist / Triin Soone, Eesti Lastekirjanduse Keskus
Kl 15.40–15.50 Kokkuvõte
Olete oodatud!
Osavõtt on tasuta, eelregistreerimine on lõppenud.
Lisainfo: elk@elk.ee, tel 617 7231
Korraldaja: Eesti Lastekirjanduse Keskus
Toetaja: Kultuuriministeerium