fbpx
Hüppa põhisisu juurde

Gruppide külastused

Pakume lasteaiarühmadele ja kooliklassidele erinevaid võimalusi, et rikastada laste päeva vahetu elamusega Eesti Lastekirjanduse Keskuses.

Grupikülastuseks on vajalik eelnev registreerumine.

Võta meiega ühendust grupp@elk.ee või 6177233 – anna teada, milline tund huvi pakub, eelistatud nädalapäev(ad) ja kellaaeg, grupi suurus ja vanus.

Külastus on tasuta.
Teematund: 4€/ laps.

Tasumine kohapeal sularahas või kaardimaksega vastavalt laste arvule. Garantiikirja alusel võimalik tasuda arvega.

Külastus – Saame tuttavaks!

  • Lasteaedadele – ootame koolieelikuid keskusesse külla, et saada sõbraks raamatuga. Selleks tutvustame uuemaid lasteraamatuid, loeme jutte ja arutleme lugemise olulisuse üle. Läbi mänguliste tegevuste tutvume muinasjutulise majaga läbi kolme korruse.
  • Koolidele – ootame kooliklasse keskusesse külla. Kuulame lugusid, arutleme lugemise ja raamatute olulisuse üle, tutvustame lastele uuemaid raamatuid ja teeme tutvust illustratsioonikunstiga.

Külastus on tasuta. Kestus 60 minutit.

Tasuta külastus on mõeldud perioodil september-mai üldhariduskoolide ja lasteaedade õppekava täienduseks. Linnalaagritele ja koolivälistele tegevustele kehtib grupi külastuste puhul tasu 4 eurot lapse kohta. Suvekuudel on gruppide vastuvõtmine piiratud.

Teematunnid lasteaedadele

Teematund on õppevorm, mis sisaldab mängulist ja loomingulist tegevust valitud teemal kas keskuse varakambris, Edgar Valteri galeriis, illustratsioonigaleriis või pööningul. Arendame laste kuulamis-, lugemis-, eneseväljendus- ja suhtlemisoskust. Meie haridustegevus on kooskõlas riiklikku õppekavaga, toetades üldpädevuste arendamist ning lõimides kirjandust teiste õppeainetega.

Teematunni tasu on 4 eurot lapse kohta. Grupi suurus on kuni 25 last, tunni kestus 60 minutit.

  • „Aabitsakukel külas“ sobib lastele alates 6. eluaastast. Tunnis tutvustame lastele eri aegade aabitsaid ja räägime, kuidas vanasti lugema õpiti. Uurime ladina ja gooti tähestikku ning aabitsakukke, loeme ja mängime läbi vana aabitsajutu. Vaatame ka kaasaegseid erilisi aabitsaid ja proovime lugeda ning mõista tähesalme murdekeelsest aabitsast. Meisterdame tähekaarte ning kuuldu kinnitamiseks teeme aabitsateemalise viktoriini.
  • Muinasjututund sobib lastele alates 6. eluaastast. Räägime lastele, mis on muinasjutt, kes neid kirjutasid ja kuidas käib jutuvestmine. Maailmas on loodud väga palju muinasjutte, tutvume nii tuntud kui ka vähem tuntud lugudega. Koos lastega lavastame ja esitame ühe kuulsa muinasloo ja meisterdame midagi muinasjutulist.
  • „Mängides lugema“ on mõeldud tähti tundvatele ja lugemist õppivatele või juba lugevatele lastele alates 5. eluaastast. Loeme koos, mängime tähtedega ja meisterdame. Õppimine läbi mängu on lastele vaheldusrikas, pakub rõõmu ja tekitab lugemishuvi.
  • „Sipsikust pokudeni“ on alates 6. eluaastast (koolieelikud) lastele mõeldud teematund, kus tutvume lähemalt Edgar Valteri joonistatud armastatud raamatutegelastega. Arvame ära tegelasi ja jagame teadjatele käbimedaleid. Kuulame vihmasabina saatel lugu Puukost, piilume nõiamajja ja joonistame looduspilte, mis ulatuvad raamidest välja.
  • „Nukitsaga sõbraks“ on alates 4. eluaastast lastele mõeldud teematund, kus teeme tutvust lastekirjanduse keskuse “Nukitsamehe” muinasjutu teemalise pööninguga. Kuulame Nukitsa lugu, keedame nõiamajas võlusuppi ning meisterdame kaasa erilise sõbra.

Teematunnid I kooliastmele (1.-3. kl)

Teematund on õppevorm, mis sisaldab mängulist ja loomingulist tegevust valitud teemal kas keskuse varakambris, Edgar Valteri galeriis, illustratsioonigaleriis või pööningul. Arendame laste kuulamis-, lugemis-, eneseväljendus- ja suhtlemisoskust. Meie haridustegevus on kooskõlas riiklikku õppekavaga, toetades üldpädevuste arendamist ning lõimides kirjandust teiste õppeainetega.

Teematunni tasu on 4 eurot lapse kohta. Grupi suurus on kuni 25 last, tunni kestus 60 minutit.

  • Minu eriline sõber”  on teematund, kus räägime lastega, kuidas käituda ja hakkama saada kui seltskonda satub keegi isemoodi eriline laps; kas poisid võivad mängida ka roosa autoga; kes võib öelda, mida ma suudan ja mida mitte; kas minu vanaema võib olla minu parim sõber; kuidas hakkama saada keerulistes olukordades nii, et kellegi tunded haavata ei saaks? Teematunnis uurime Eesti, Läti ja Leedu autorite koostöös sündinud 18 miniraamatut, mis aitavad kogeda lugemisrõõmu ja paremini tutvuda meid ümbritseva mitmekesise maailmaga. Voldime endalegi ühe miniraamatu ja mängime mänge. Õpetaja saab kooli kaasa kogu miniraamatute komplekti, et soovi korral teisedki lood koolitunnis ühiselt arutlusele võtta. Loe miniraamatute kohta lähemalt SIIT.
  • Muinasjututunnis räägime lastele, mis on muinasjutt, kes neid kirjutasid ja kuidas käib jutuvestmine. Maailmas on loodud väga palju muinasjutte, tutvume nii tuntud kui ka vähem tuntud lugudega. Koos lastega lavastame ja esitame ühe kuulsa muinasloo ja meisterdame midagi muinasjutulist.
  • „Mängides lugema“ on mõeldud tähti tundvatele ja lugemist õppivatele või juba lugevatele lastele. Loeme koos, mängime tähtedega ja meisterdame. Õppimine läbi mängu on lastele vaheldusrikas, pakub rõõmu ja tekitab lugemishuvi.
  • „Aabitsakukel külas“ sobib väga hästi värskelt kooliteed alustanud 1. klassi õpilastele. Tunnis tutvustame lastele eri aegade aabitsaid ja räägime, kuidas vanasti lugema õpiti. Uurime ladina ja gooti tähestikku ning aabitsakukke, loeme ja mängime läbi vana aabitsajutu. Vaatame ka kaasaegseid erilisi aabitsaid ja proovime lugeda ning mõista tähesalme murdekeelsest aabitsast. Meisterdame tähekaarte ning kuuldu kinnitamiseks teeme aabitsateemalise viktoriini.
  • „Sipsikust pokudeni“ on teematund, kus tutvume lähemalt Edgar Valteri joonistatud armastatud raamatutegelastega. Arvame ära tegelasi ja jagame teadjatele käbimedaleid. Kuulame vihmasabina saatel lugu Puukost ja joonistame looduspilte, mis ulatuvad raamidest välja. Edgar Valteri galeriis saab näha ka tema originaalillustratsioone.
  • „Tahvlist tahvlini“ teematunnis avastame lastekirjanduse varakambri aardeid. Uurime, milliseid jutte lugesid lapsed sada aastat tagasi ja kuidas siis õpiti koolis lugema ning kirjutama. Jälgime teekonda, kuidas sünnib raamat ja kehastume ka ise kirjanikeks. Teeme näitemängu ja lahendame loovülesandeid. Soovitame alates 3. klassist.
  • Jõulutunnis (hooajaline teematund, võimalik tellida 1.-19.12.2022) tutvume eestlaste jõuluaja lugudega, otsime jõulusalme ja kingime üksteisele parimaid kingitusi. Lõpuks meisterdame päris oma jõuluehte.

Teematunnid II kooliastmele (4.-6. kl)

Teematund on õppevorm, mis sisaldab mängulist ja loomingulist tegevust valitud teemal kas keskuse varakambris, Edgar Valteri galeriis, illustratsioonigaleriis või pööningul. Arendame laste kuulamis-, lugemis-, eneseväljendus- ja suhtlemisoskust. Meie haridustegevus on kooskõlas riiklikku õppekavaga, toetades üldpädevuste arendamist ning lõimides kirjandust teiste õppeainetega.

Teematunni tasu on 4 eurot lapse kohta. Grupi suurus on kuni 25 last, tunni kestus 60–75 minutit.

  • “Lugu pildis” on teematund, mille eesmärk on äratada õpilastes huvi raamatuillustratsiooni vastu ja arendada laste esteetilist taju. Piltide roll raamatus on väga tähtis, sest need aitavad paremini mõista teksti ning avastada maailma. Tunnis tutvume Ulla Saare, Gerda Märtensi, Regina Lukk-Toompere ja teiste eesti tuntud illustraatorite töödega. Uurime erinevaid tehnikaid graafikast kollaažini ja vaatleme sammhaaval, kuidas visandist sünnib raamatupilt. Praktilises töötoas valmivad laste endi illustratsioonid etteantud tekstidele. Teematund on sobiv täiendus nii kunstiõpetuse kui ka kirjanduse tunnile. Tund kestab 75 minutit.
  • „Raamatudetektiivid“. „Veri! Ei mingit kahtlust!“ Nii algab maailma kuulsaim lastekriminull. Kuid peale Astrid Lindgreni „Meisterdetektiiv Blomkvisti“ on tänastel lastel lugeda veel palju põnevaid detektiivilugusid. Neid me teematunnis tutvustamegi. Arutame, mis raamat on kriminull ja kuidas seda kirjutada. Alustame rühmatööna oma krimiloo kirjutamist, mida siis hiljem saab koolis või kodus lõpetada.
  • „Rännates raamatuga mööda Eestit“ Uurides Eesti kaarti teeme teematunnis ühe kirjandusliku matka. Läbides väiksemaid ja suuremaid kohti saame huvitavaid teadmisi nii meie lastekirjanike kui ka raamatulugudega seonduvalt.
  • „Rännates raamatuga mööda maailma“ on teematund, kus alustades teekonda kodusest Eestist teeme ringi peale kogu maailmale. Selgitame välja erinevate riikide tuntumad lasteraamatud ja nende autorid. Rännakul kasutame abivahendina gloobust ja arvutit ning kontrollime oma teadmisi erinevate riikide kohta. Tunni käigus koostavad õpilased nimekirja erinevate maade lemmikraamatutest.
  • „Tahvlist tahvlini“ teematunnis avastame lastekirjanduse varakambri aardeid. Uurime, milliseid jutte lugesid lapsed sada aastat tagasi ja kuidas siis õpiti koolis lugema ning kirjutama. Jälgime teekonda, kuidas sünnib raamat ja kehastume ka ise kirjanikeks. Teeme näitemängu ja lahendame loovülesandeid.
  • “Kust mõtted tulevad?” teematunnis jälgime teekonda, kuidas sünnib raamat. Kohtume läbi videosilla erinevate lastekirjanikega, kes arutlevad selle üle, kuidas nende raamatud sünnivad. Lugudest inspiratsiooni saades teeme loovkirjutamise ülesandeid, astume toimetaja kingades ning proovime oma tekste illustreerida.
  • „Tuntud ja tundmatud fantaasiamaailmad“ viib meid kujutlusvõimet arendavate raamatute seltsi. Uurime erinevaid fantaasiamaailmasid ja räägime nende kangelastest. Loeme ette katkendeid ja vaatame, kas pealtnäha hirmutav raamatutegelane võiks osutuda ka sõbraks. Vestleme hirmude ja julguse, sallivuse ning kangelaslikkuse teemadel. Valime koos põnevaima fantaasiaraamatu.

Vaata ka: Puust ja Punaseks 4Inspiratsioonipäev “Mina suudan!” 

Teematunnid III kooliastmele (7.-9. kl)

  • “Kust mõtted tulevad?” jälgime teekonda, kuidas sünnib raamat. Kohtume läbi videosilla erinevate lastekirjanikega, kes arutlevad selle üle, kuidas nende raamatud sünnivad. Lugudest inspiratsiooni saades teeme loovkirjutamise ülesandeid, astume toimetaja kingades ning proovime oma tekste illustreerida. Tund kestab 60 minutit.
  • “Lugu pildis” on teematund, mille eesmärk on äratada õpilastes huvi raamatuillustratsiooni vastu ja arendada laste esteetilist taju. Piltide roll raamatus on väga tähtis, sest need aitavad paremini mõista teksti ning avastada maailma. Tunnis tutvume Ulla Saare, Gerda Märtensi, Regina Lukk-Toompere ja teiste eesti tuntud illustraatorite töödega. Uurime erinevaid tehnikaid graafikast kollaažini ja vaatleme sammhaaval, kuidas visandist sünnib raamatupilt. Praktilises töötoas valmivad laste endi illustratsioonid etteantud tekstidele. Teematund on sobiv täiendus nii kunstiõpetuse kui ka kirjanduse tunnile. Tund kestab 75 minutit.

Virtuaaltund 4.–9. klassidele

Virtuaaltund on teematunni virtuaalne vorm. See sisaldab mängulist, arendavat ja loomingulist juhendatud tegevust Zoomi keskkonnas. Vajalikud töövahendid: paber, pliiats, värvipliiatsid. Kestus 45–60 minutit. Hind grupile (suurus üks klass) on 50 eurot

  • Virtuaaltunnis Kust mõtted tulevad?” jälgime teekonda, kuidas sünnib raamat. Kohtume läbi videosilla erinevate lastekirjanikega, kes arutlevad selle üle, kuidas nende raamatud sünnivad. Lugudest inspiratsiooni saades teeme loovkirjutamise ülesandeid, astume toimetaja kingades ning proovime oma tekste illustreerida.

Keskuse külastuste tagasiside ankeet